Последни новини

17-09-2021
Новини Новини

Офисът винаги ще бъде важна част от ДНК-то на компаниите дори и много от хората да работят от вкъщи

1. Каква беше последната година и половина за Sofia Airport Center? Как работи бизнес центърът в момента?
Кризата, породена от пандемията изправи всички ни както на лично, така и на професионално ниво пред напълно нова ситуация. Последните две години положихме усилия за адаптация и оптимизация, за да се впишем в текущата ситуация. Използвахме този период за бързо синхронизиране и подобряване на много от ежедневните дейности по поддръжката на парка и сградите на Sofia Airport Center. Благодарение на усилията на целия екип в момента бизнес комплексът работи на нормални обороти. Голяма част от наемателите ни в Логистичния център продължават работата си на място, докато в сграда А2 наемателите се придържат към хибридния модел на работа, който успешно съчета работа от вкъщи и от офиса.

2. Имате ли наематели, които освободиха площи и съответно - нови?
Отлив и освобождаване на офис пространства не сме имали. Смело мога да заявя, че по време на пандемията затвърдихме партньорските си отношения с наемателите и заедно преодоляхме всички предизвикателства, за да гарантираме безопасността на служителите. С общи усилия изградихме общност от модерни и отговорни компании, успешно предлагащи на служителите си хармонична атмосфера на работа.

3. Как се промениха изискванията и очакванията на наемателите? Какви компании са Вашите наематели?
Очаквано, през последните две години изискванията на наемателите са по-високи. От една страна, се търси по-голяма гъвкавост в начина на работа с цел безопасна и здравословна среда, от друга страна, офисните пространства трябва да осигуряват максимален комфорт и удобства. В Sofia Airport Center всичко това е налице. Стремежът ни е компаниите и техните служители да излязат извън традиционното си работно пространство и да се потопят в една изцяло нова среда.

Наемателите на Sofia Airport Center са утвърдени местни и международни компании, лидери в своята област и опериращи в различни сектори като информационни технологии, ИТ, научноизследователска и развойна дейност, фармацевтични продукти, дистрибутори на селскостопанска техника, хранително-вкусова индустрия, логистика и други.

4. Как Sofia Airport Center отговаря на тези изисквания и какво ново предстои?
Sofia Airport Center е един от първите офис проекти в София, който инвестира значително в цялостното развитие на бизнес парка. В продължение на година вложихме цялата си енергия и опит в създаването на мащабна концепция за реновиране и подобряване на вътрешните и външните части на сградите в комплекса. Името на проекта е Re:Share, като неговата първа фаза включва пълна промяна на тропическата зимна градина в сграда А2. Мястото се казва The Flex-R Lounge и представлява гъвкаво работно пространство.

Разработеният проект е насочен към компании, които могат и искат да изпробват разнообразни решения за своите служители, без да наемат допълнителни офис площи. Резултатът е намаляване на плътността в офиса чрез внедряване на гъвкави пространства в общите части като удобство. Там хората могат да работят необезпокоявано, да провеждат телефонни разговори, да общуват или просто да се отпуснат.

Втората фаза на проекта е насочена към подобряване на общите части и обогатяване на парковото пространство, което е разположено на близо 5000м2. Вече има монтирани две високотехнологични беседки. И двете съоръжения са свързани с безплатен безжичен интернет, звукоизолирани и защитени от външни влияния, което ги превръща в идеално място за работа. Остъклените модули осигуряват максимална слънчева светлина, а от външната беседка се разкрива внушителна гледка към централното езеро.

Следващата ни цел е изграждане на външен фитнес, който в момента е на фаза дизайн и проектиране. 

5. Кои са най-големите предизвикателства на хибридната работна среда и какво бихте посъветвали лидерите на компании, които прилагат или планират подобен модел на работа?
Вярвам, че добрият лидер се познава по време на криза. Хибридният модел на работа и хибридните екипи безспорно промениха представите ни за традиционното работно място. Основното предизвикателство пред мениджърите и компаниите е умело да синхронизират работата на служителите си, присъстващи физически в офиса с тези, работещи от вкъщи онлайн. Разделението между колегите би могло до доведе до редица трудности за компаниите. Съветът ми е в тази насока – да се постигне по-добра комуникация между служителите.

6. Kакво ще бъде „новото нормално“ във фирмената култура и как се променя ролята на офиса?
Живеем в интересен свят и в момента се намираме в безпрецедентна ситуация. „Новото нормално“ се превърна в нормално.

За мен лично хибридният модел на работа ще остане на дневен ред за всички. Вярвам, че хората рано или късно ще се завърнат в офиса, защото той е ключово място, лицето на всяка компания и винаги ще бъде важна част от ДНК-то на компаниите и дори в такива времена, в които много от служителите работят от вкъщи. Личният контакт при офис общуването е незаменим!

7. Какво ново предстои за Sofia Airport Center?
В процес сме на финализиране на няколко проекта – строителство на нова логистична сграда, изграждане на още една офис постройка, както и реализиране на много идеи, свързани с подобряване на средата за нашите настоящи наематели.

8. Какви са Вашите прогнози за развитие на офис пазара в България?
Икономиката се възстановява с бавни темпове, които оказват влияние и върху наемите на офис площи. Наблюдава се тенденция към оптимизация на дизайна на офисите, за да се осигури дистанция и здравословна вътрешна среда. Sofia Airport Center предлага гъвкави условия за наем и допълнителна стойност към условията на своите наематели – подобряване на външната паркова среда, гъвкаво работно пространство и други социални придобивки.

9. Как според Вас ще се промени пазарът на труда?
Пазарът на труда е много конкурентен и бързоразвиващ се. Въпреки пандемията българският бизнес показа устойчивост. Смятам, че за секторите, които не могат да осигурят гъвкави форми на работа, ще е най-трудно да се приспособят и да организират нов работен процес, съобразен с наложените ограничения. 

Източник: www.economy.bg


Абонирайте се за нашия бюлетин


Сходни новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-06-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато.

прочетете повече
Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера
06-05-2021
Новини Новини

Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера

Офис средата навлиза в нова ера и това повдига някои въпроси пред наемодателите на бизнес сгради, управителите на имоти, инвеститорите, наемателите, консултантите, а именно всички участващи в процесите на недвижимите имоти.

прочетете повече
SAC - Част от семейството на Revetas
04-04-2021
Новини Новини

SAC - Част от семейството на Revetas

Sofia Airport Center е един от първите офис проекти в София, който инвестира значително в цялостното развитие на бизнес парка, за да отговори адекватно на следпандемичните изисквания на своите наематели.

прочетете повече

Представени новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар
21-07-2022
Новини Новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар

София Еърпорт Център подписа договор с Nidec Elesys Europe, дъщерна компания на Nidec Corporation, японски производител и дистрибутор на електрически мотори.

прочетете повече
Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard
04-11-2021
Новини Новини

Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard

Sofia Airport Center е един от първите офис комплекси в България, който получава сертификат и знак за безопасност SafeGuard от международния лидер в тестването, инспекцията и сертифицирането Bureau Veritas.

прочетете повече
Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?
31-07-2021
Новини Новини

Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?

Летните месеци подлагат на изпитание мотивацията за работа и на най-целеустремените служители. Горещото време и отпуските не помагат много за по-доброто организиране на работата, а и ковид ограниченията още възпрепятстват масовото връщане в офиса. Как се поддържа работен ритъм във време за ваканция? Ние мислим, че с някои малки промени могат да се получат значителни подобрения: 

прочетете повече
5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата
20-07-2021
Новини Новини

5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата

Основните характеристики за избор на офис сграда под наем бяха локация, достъпност, разпределение на работните помещения и площи.

прочетете повече
Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-07-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато. Как стана така, че чакаме с нетърпение да се върнем там, откъде все ни се искаше да избягаме преди година? COVID донесе промени – не само за хората, но и за работните им пространства, защото ни помогна да осъзнаем по нов начин причините, заради които ходим в офиса.

прочетете повече
Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък
14-05-2021
Новини Новини

Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък

След месеците, в които работните места бяха пусти, служителите постепенно се завръщат в офисите, но всъщност нищо вече не е същото - нито служителите, нито офисът, защото пандемията промени всичко и всички.

прочетете повече
Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера
06-05-2021
Новини Новини

Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера

Офис средата навлиза в нова ера и това повдига някои въпроси пред наемодателите на бизнес сгради, управителите на имоти, инвеститорите, наемателите, консултантите, а именно всички участващи в процесите на недвижимите имоти.

прочетете повече