Последни новини

03-03-2021
Новини Новини

Кои са тенденциите при трансформацията на работните пространства през последната година?

Всяка седмица организирахме събития  - нетуъркинг срещи, фермерски базар. На следващият ден всичко беше празно. Трябваше да се научим да живеем със съвсем различен ритъм, от този, на който бяхме свикнали. 

Днес, малко повече от една година живот в „новата реалност“ аз съм категорична, че хоум офисът не може да измести напълно работата в офиса. Чувството е съвсем различно, когато идваш на работа в пространство различно от домашния уют и бит, пространство, което те вдъхновява и в което общуваш със съмишленици. Корпоративната култура на повечето компании изключително много държи на асоциацията – име на фирмата и локация. Служителите, партньорите, клиентите е необходимо да свързват фирмата с физическо място. За щастие в SAC нямаме наемател, който да е освободил офиса си по време на ковид кризата, но нямаме и нови наематели. Трансформацията в офис пространствата започна и тенденцията е   в даване на въздух на пространствата. До преди 2020 г. стандартът беше 10 кв м за едно работно пространство, а днес говорим за 15 кв м и повече. 

Стандартното работно място, каквото го познаваме в последните 30 години се променя. Тенденцията е hot desking – служителите имат на разположение което бюро си изберат, вместо да имат фиксирано място. Наблюденията ми са, че нашите наематели мислят в посока на това как да осигурят повече пространство на служителите си. Да им дадат свободата да преценяват къде се чувстват най-сигурни, за да работят. Удобството е важно, но вече е важна и самата обстановка и да се чувства спокоен човек на работа. Да е в безопасна среда, но не и стерилна. 

Въздух, свобода и повече пространство – това е моята визия за работните пространства в офис сградите. Все повече ще се търсят устойчиви модели на енергоспестяващо строителство и иновативни дизайнерски концепции. Предпочитани ще бъдат комбинация функционалности, които да използват най-добре общите части с цел намаляване на плътността, създаване на гъвкави работни станции и зони за отдих.

SAC винаги е бил пионер в концепции, насочени към гъвкаво работно пространство и обогатяване на общата среда. Нашите наематели знаят, че колкото по-удобна е работната среда и по-олекотено работното пространство, толкова по-креативни могат да бъдат техните служители и работния процес да върви много по-гладко.

Разкажете ни повече за Sofia Airport Center - състоянието в момента и трансформацията The Flex-R lounge? Какви са плановете за бъдещо развитие на комплекса?

Когато комплексът остана празен през март 2020 г. ние решихме да превърнем кризата във възможност. Развихме идеята за външните части на комплекса - външна спортна площадка, фитнес – да ги превърнем в места, които дават въздух и помагат на хората да се чувстват по-сигурни в тези несигурни времена. Работим по тази концепция много активно и се надяваме до края на годината да я осъществим в пълният ѝ вариант.

Целият проектът се нарича  Re: Share, а Flex-R lounge ще е пространство за гъвкава работна среда. Работим по неговата трансформация и планираме  през лятото да го представим на цялата общност на SAC - всички наематели, партньори и приятели. В основата на проекта е co-working идеята, Flexible Work Stations. Пространството е уникално само по себе си – обща площ 300 кв м и височина 15,5 м. Първото, което се усеща е чувството за простор, за свобода и близост до природата. Това е бившата зимна градина и ние запазваме голяма част от озеленяването. Наемателите ни ще могат да се възползват от всички предимства на пространството, вътре ще има много удобства, не само удобни места за сядане и работа. Цялото разпределение  на работните места е съобразено с новите тенденции пост ковид – социална дистанция, дезинфектиране, поддръжка.

SAC, като част от портфолиото на Revetas, винаги е бил пионер в прилагането на концепции, които обогатяват общите части и цялостната среда, в която служителите живеят и работят. Затова и плановете ни са за развитие на потенциала на целия комплекс. Продължаваме да работим и по дизайна на нова логистична сграда, както и финализиране на проекта по сграда А3. 

Как се развиха facility management моделите в контекста на повишената нужда от хигиена, безопасност и гъвкавост? 

Още в началото на пандемията взехме всички нужни мерки – дезинфектанти в общите части, интензивно почистване на повърхностите и подовете, мониторинг на регистрирани случай на служители в сградите. Персоналът,  който поддържа общите части е екипиран със всичко необходимо, за да може да бъдат следвани всички политики за превенция и поддръжка на сградите. 

В контекста на такива ситуации и пандемия, е много важна и връзката с подизпълнителите, които поддържат различните системи в сградите. Активно  общуваме с наемателите, за да можем да следим ситуацията и да вземем нужните мерки ако се наложи. 

Активирахме всички канали на комуникация - социални мрежи, мейлинг.  Стараем се да показваме всички възможности, които те имат като част от нашата общност и да се гордеят с тях. Основната ни задача е те да знаят, че докато се грижат за бизнеса си, ние се грижим за заобикалящата ги среда. 

Health&Wellness изискванията като двигател на промяната: кои са основните аспекти на здравословната и безопасна офис среда?

Здравословната и безопасна среда винаги е била важна, но днес това важи повече от всякога. Днес вече не говорим само за физическа безопасност, но и за психическа. Служителите имат нужда от здравословна среда, която да усещат с всичките си сетива. Близостта на природата, отворените пространства, възможността за спорт, спокойствие и положителна атмосфера.  Това са тези детайли, които са извън архитектурата и дизайна, но са от изключителна важност за балансирания начин на живот. Щастлива съм, че SAC е уникален именно със средата си. В годините с колегите успяхме да създадем една съвсем различна среда от другите бизнес центрове в София. Превърнахме пространството с общност. В място, където можеш да прекараш не само работния си ден, но и свободното си време. Можеш да нахраниш рибите в езерото през обедната си почивка, можеш да пиеш кафе в парка, да седнеш на пейка и просто да се наслаждаваш на спокойствието, можеш да дойдеш в уикенда със семейството си и да се насладиш на цялата тази среда отново. Златна среда, която носи усещане за свобода на служителите, които работят в нея. 

 


Сходни новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-06-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато.

прочетете повече
Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера
06-05-2021
Новини Новини

Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера

Офис средата навлиза в нова ера и това повдига някои въпроси пред наемодателите на бизнес сгради, управителите на имоти, инвеститорите, наемателите, консултантите, а именно всички участващи в процесите на недвижимите имоти.

прочетете повече
Два нови обекта се присъединиха към обността на SAC DISCOUNT CARD
08-03-2018
Новини Общност

Два нови обекта се присъединиха към обността на SAC DISCOUNT CARD

Щастливи сме да съобщим, че два нови търговци на дребно, разположени в Парк Център София, се присъединиха към нашата SAC Community карта за отстъпка - Cine Grand Bulgaria и MeatSome.

прочетете повече

Представени новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар
21-07-2022
Новини Новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар

София Еърпорт Център подписа договор с Nidec Elesys Europe, дъщерна компания на Nidec Corporation, японски производител и дистрибутор на електрически мотори.

прочетете повече
Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard
04-11-2021
Новини Новини

Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard

Sofia Airport Center е един от първите офис комплекси в България, който получава сертификат и знак за безопасност SafeGuard от международния лидер в тестването, инспекцията и сертифицирането Bureau Veritas.

прочетете повече
Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?
31-07-2021
Новини Новини

Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?

Летните месеци подлагат на изпитание мотивацията за работа и на най-целеустремените служители. Горещото време и отпуските не помагат много за по-доброто организиране на работата, а и ковид ограниченията още възпрепятстват масовото връщане в офиса. Как се поддържа работен ритъм във време за ваканция? Ние мислим, че с някои малки промени могат да се получат значителни подобрения: 

прочетете повече
5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата
20-07-2021
Новини Новини

5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата

Основните характеристики за избор на офис сграда под наем бяха локация, достъпност, разпределение на работните помещения и площи.

прочетете повече
Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-07-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато. Как стана така, че чакаме с нетърпение да се върнем там, откъде все ни се искаше да избягаме преди година? COVID донесе промени – не само за хората, но и за работните им пространства, защото ни помогна да осъзнаем по нов начин причините, заради които ходим в офиса.

прочетете повече
Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък
14-05-2021
Новини Новини

Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък

След месеците, в които работните места бяха пусти, служителите постепенно се завръщат в офисите, но всъщност нищо вече не е същото - нито служителите, нито офисът, защото пандемията промени всичко и всички.

прочетете повече
Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера
06-05-2021
Новини Новини

Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера

Офис средата навлиза в нова ера и това повдига някои въпроси пред наемодателите на бизнес сгради, управителите на имоти, инвеститорите, наемателите, консултантите, а именно всички участващи в процесите на недвижимите имоти.

прочетете повече