Последни новини

17-08-2021
Новини Новини

Как „хибридният“ модел на работа ще върне хората в офиса

Какво е “хибриден“ модел на работа вече не е тайна за никого - това е възможността всеки служител да избира откъде да извършва служебните си задължения - от дома на компанията (т.е. офисът) или от своя собствен дом. В някои случаи обаче този нов модел, който стана толкова популярен след месеците „хоум офис“ се отразява негативно на качеството или скоростта на работа – когато част от служителите са в офиса, друга част - у дома. Според специалистите са нужни промени в работната среда и разпределението на работата.

Ясен график за работа от вкъщи или офиса

За да има яснота за присъствието на хората, е добре да се изготви график за работа, който определя в кои дни има възможност за работа от дома и в кои присъствието в офиса е желателно. Този график е важно да е съобразен с типа работа - когато човек има нужда от усамотение, за да свърши задачите си, е свободен да го направи откъдето пожелае.

Когато става дума за междуекипна среща или креативен старт на нов проект, реалните срещи винаги дават по-добри резултати. Ако това разпределение на задачите се уважава и спазва от всички, хибридният модел на работа ще даде максимални резултати.

Бюрото не е единственото “работно” място в офиса

“Нашите наематели споделят за нарасналата нужда от споделени работни пространства, не толкова от отделни работни пространства”, разказва пропърти мениджъра на Sofia Airport Center Неделина Трайкова.

Това налага реорганизация на работните пространства, която може да се случи добре само чрез сътрудничество между наемателите и управителите на офис-сградата. Когато се разреши на служителите да станат от бюрата си и да заемат по-удобните кресла и дивани в кътове с мега мебел, атмосферата се променя - разговорите стават по-непринудени, хората се отпускат като у дома си и генерирането на добри идеи не закъснява.

Със създаването на разнообразни места за работа в самия офис и възможността сам да избираш къде да се настаниш, могат да се привлекат обратно в централата на компанията и голяма част от хората, които държат да работят от дома си.

Корпоративната култура по нови канали

Дълги години поддържането на корпоративната култура беше по-скоро занимание в границите на офиса. Сега това се променя. „Хибридният“ модел на работа предполага развиване и на допълнителни канали за комуникация с всички служители така, че да се чувстват част от екипа без значение къде се намират физически. Освен дигиталните канали, провеждането на различни събития на открито също са предпочитан начин за засилване на екипността.

 

Едно от големите предимства на нашите сгради е паркът, в който са разположени. Имаме всичко, което ни липсваше по време на локдауна - простор, чист въздух, природа. Пространството все по-често се използва от нашите наематели не само за прекарване на времето в обедната почивка, но и за провеждане на екипни срещи, празнуване на успешни тримесечия и т.н. Можем да кажем, че офисният живот в SAC преля в откритите пространства и можем само да сме щастливи, че предлагаме и такава възможност на нашите наематели”, споделят от пропърти мениджмънта.

 

Споделените пространства за работа помагат и в друга посока - засилват взаимодействието между екипите и често помагат за изглаждане на конфликтни точки в работата. Както и досега, корпоративната култура на компанията лежи върху споделените ценности, грижата за благосъстоянието на служителите и откритата комуникация.

В спазването на тези правила помагат, от една страна, виртуални инструменти за онлайн срещи и вътрешните бюлетини, а от друга - реална промяна на работната среда, която може да се случи със съдействието на специалистите, които се грижат за сградата.


Сходни новини

5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата
20-07-2021
Новини Новини

5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата

Основните характеристики за избор на офис сграда под наем бяха локация, достъпност, разпределение на работните помещения и площи.

прочетете повече
Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-07-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато. Как стана така, че чакаме с нетърпение да се върнем там, откъде все ни се искаше да избягаме преди година? COVID донесе промени – не само за хората, но и за работните им пространства, защото ни помогна да осъзнаем по нов начин причините, заради които ходим в офиса.

прочетете повече
Участниците в BaREc обсъждат промени в данъчното облагане на инфраструктурата, свързани с проекти за недвижими имоти
25-11-2013
Новини Новини

Участниците в BaREc обсъждат промени в данъчното облагане на инфраструктурата, свързани с проекти за недвижими имоти

Асоциацията на собствениците на търговски сгради в България предложи промени в съществуващата данъчна система за инвеститори, които изграждат инфраструктура за своите проекти за недвижими имоти.

прочетете повече

Представени новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар
21-07-2022
Новини Новини

Nidec е новият наемател в София Еърпорт Център, глобалната компания стъпва за първи път на българския пазар

София Еърпорт Център подписа договор с Nidec Elesys Europe, дъщерна компания на Nidec Corporation, японски производител и дистрибутор на електрически мотори.

прочетете повече
Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard
04-11-2021
Новини Новини

Sofia Airport Center получи сертификат за безопасност SafeGuard

Sofia Airport Center е един от първите офис комплекси в България, който получава сертификат и знак за безопасност SafeGuard от международния лидер в тестването, инспекцията и сертифицирането Bureau Veritas.

прочетете повече
Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?
31-07-2021
Новини Новини

Летен режим на работа в офиса: Как да подобрим продуктивността?

Летните месеци подлагат на изпитание мотивацията за работа и на най-целеустремените служители. Горещото време и отпуските не помагат много за по-доброто организиране на работата, а и ковид ограниченията още възпрепятстват масовото връщане в офиса. Как се поддържа работен ритъм във време за ваканция? Ние мислим, че с някои малки промени могат да се получат значителни подобрения: 

прочетете повече
5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата
20-07-2021
Новини Новини

5 важни допълнения към идеалния офис, които не са свързани с работата

Основните характеристики за избор на офис сграда под наем бяха локация, достъпност, разпределение на работните помещения и площи.

прочетете повече
Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни
18-07-2021
Новини Новини

Офисите след пандемията: Не бюрата, хората са важни

С отпадането на епидемиологичните ограничения екипите постепенно се връщат в офис среда и настроението е повече от приповдигнато. Как стана така, че чакаме с нетърпение да се върнем там, откъде все ни се искаше да избягаме преди година? COVID донесе промени – не само за хората, но и за работните им пространства, защото ни помогна да осъзнаем по нов начин причините, заради които ходим в офиса.

прочетете повече
Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък
14-05-2021
Новини Новини

Hot desking или как ще работим в офиса от 2021 нататък

След месеците, в които работните места бяха пусти, служителите постепенно се завръщат в офисите, но всъщност нищо вече не е същото - нито служителите, нито офисът, защото пандемията промени всичко и всички.

прочетете повече
Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера
06-05-2021
Новини Новини

Гъвкаво работно пространство - офисът на новата ера

Офис средата навлиза в нова ера и това повдига някои въпроси пред наемодателите на бизнес сгради, управителите на имоти, инвеститорите, наемателите, консултантите, а именно всички участващи в процесите на недвижимите имоти.

прочетете повече